DHL med utvidet og forbedret terminal i Miami

DHL har utvidet og modernisert sin terminal ved Miami International Airport. Nye fasiliteter støtter kundeveksten mellom USA og Latin- Amerika.

DHL   avduket nylig en ny , modernisert terminal ved Miami International Airport for å  møte kundenes økende behov til og fra Latin -Amerika.

Det nye 140 000 kvadratmeter store anlegget i Miami vil være  knutepunktet for prosessering av DHL forsendelser fra hele verden til Latin-Amerika og Karibia , samt for leveranser fra Latin -Amerika og Karibia til over 220 land og territorier som DHL betjener.

DHL vil også gi flyfrakt og charter tjenester fra anlegget til hele Latin -Amerika, Mexico og Karibia.

- Utvidelsen av vår virksomhet ved Miami International Airport er en del av vår langsiktige investering for å støtte markeds veksten i import- og eksport volum i dette området , sier Ian Clough , administrerende direktør i DHL Express USA. - Den 20 millioner dollar store i nvesteringen vil skape umiddelbare fordeler for våre kunder. De vil oppleve økt hastighet , pålitelighet , kapasitet og tilkoblingsmuligheter for sine internasjonale forsendelser, avslutter Clough.

For spørsmål- kontakt:

Gurli Høeg Ulverud

Informasjonsdirektør / Head of Communications
DHL Express
Gneisveien 3
2020 Skedsmokorset

Direct: 47 66 92 86 41
Mobile: 47 40 21 38 11
Fax: 47 64 00 71 26

gurli.ulverud@dhl.com
www.dhl.no

Den totale gruppen har omlag 470 000 ansatte, og omsatte for mer enn 53 milliarder EURO i 2011.

Om oss

DHL - The logistics company for the world. DHL er den globale markedslederen innen ekspress og logistikk med tilstedeværelse i 220 land og områder. DHL har en unik produktbredde og tilbyr ekspressfrakt, sjøfrakt, biltransport, lagring, internasjonal post og 3. parts logistikktjenester. DHL er heleid av Deutsche Post DHL (DP DHL). Med programmer innen miljøvern, katastrofehjelp og utdanning, tar DHL DP sitt samfunnsanvar på alvor. Den totale gruppen har omlag 470 000 ansatte, og omsatte for mer enn 53 milliarder EURO i 2011