DHL offisiell logistikkpartner under Volvo Ocean Race 2011-2012

152 containere tas i bruk og både land, sjø- og flyfrakt skal sørge for transport av alt utstyret til seilerne og deres båter under det 72 000 kilometer lange seilaset.

Seilaset startet i Alicante 29. oktober, og DHL er ansvarlig for hele logistikk operasjonen. Dette inkluderer frakt av avansert seilutstyr til mannskapet, besøkspaviljoner for besøkende i ulike havner og reservedeler til bruk under seilaset m.m. Dette er en kompleks logistikkoperasjon, der DHL alltid må være i front.

DHL vil under hele seilaset frakte to identiske sett med skipskontainere rundt til alle destinasjoner. Volumet på disse er 67 kubikk, og inneholder nødvendig verktøy, livredningsutstyr og riggutstyr til alle båtene.  Mannskapene bruker innholdet fra en kontainer under den første etappen, og deretter frakter DHL den andre kontaineren til neste destinasjon, slik at utstyret er på plass til neste etappestart.

Denne metoden garanterer leveringspresisjon og god tilgjengelighet av utstyr mannskapet behøver til enhver tid.

I tillegg til skipskontainere frakter DHL flere flykontainere for hvert team. Disse inneholder blant annet reservedeler. Et reservedelslager med alle mulige reservedeler fra bittesmå skruer til lange master er etablert på flyplassen i Amsterdam, slik at det kan komme hurtig ut til båter som måtte trenge det.

For mer informasjon- se:

Vennlig hilsen / Best regards

Den totale gruppen har omlag 470 000 ansatte, og omsatte for mer enn 51 milliarder EURO i 2010.