Inkognito til sin verdenspremiere: DHL transporterer nye Mercedes S-Klasse

Daimlers nye flaggskip fraktet med fly i all hemmelighet.

DHL, den ledende internasjonale logistikkleverandøren, leverte den nyeste generasjonen av Mercedes S-klasse til den internasjonale lanseringen 15. mai 2013 i Hamburg.

Bilen ble fraktet rett fra Mercedes-Benz' anlegg i Stuttgart til forstaden Finkenwerder i Hamburg. Luksusdoningen ble spesialfraktet i et A300-600 DHL fraktfly.
I Hamburg ble den nye bilen vist frem for aller første gang til 700 kunder, forhandlere og journalister.

- Denne etterlengtede presentasjonen er en milepæl av stor betydning for Mercedes, så vi har store forventninger til bilens transport og sikkerhet underveis. I tillegg ønsket vi at bilen reiser "inkognito".  Vi er glade for at vi i mange år har hatt DHL som partner. DHL oppfyller de samme strenge kvalitetskrav vi stiller til oss selv og vi har dermed stor tillit til transporten, sier Jörg Howe, kommunikasjonssjef Daimler AG.

For spørsmål- kontakt:

Gurli Høeg Ulverud

Informasjonsdirektør / Head of Communications
DHL Express
Gneisveien 3
2020 Skedsmokorset

Direct: 47 66 92 86 41
Mobile: 47 40 21 38 11
Fax: 47 64 00 71 26

gurli.ulverud@dhl.com
www.dhl.no

Den totale gruppen har omlag 470 000 ansatte, og omsatte for mer enn 53 milliarder EURO i 2011.