DIBS når milepæl med en milliard gjennomførte transaksjoner

Den 18.oktober kl 07.04 nådde DIBS, Nordens ledende leverandør av betalingsløsninger på nett, en milliard transaksjoner.

Det siste året har 13 millioner forbrukere handlet for 100 milliarder kroner gjennom DIBS. For 15 år siden lanserte DIBS Nordens første betalingsløsning på nett. Siden den gang har virksomheten gjennomført en milliard transaksjoner. I dag gjør DIBS det enkelt og sikkert for 15.000 nettbutikker å ta betalt på nettet.

-          Vi er veldig glade for å hjelpe våre kunder med å vokse. Netthandelen øker i stor fart, ikke minst handel via mobilen, og vi har fortsatt årets mest intensive periode foran oss – julehandelen, sier Eric Wallin, VD i DIBS.

DIBS nådde dessuten et høydepunkt i begynnelsen av oktober med over 1,5 millioner gjennomførte transaksjoner på ett døgn. Det er enkelt og behagelig å handle på nettet og det er enkelt å sammenligne priser og produkter. Det er tre viktige årsaker til at handel på nettet nå er blitt en selvfølgelig del av vår hverdag. DIBS årlige forbrukerundersøkelse, DIBS E-handelsindeks, viser at forbrukerne i Norge i gjennomsnitt handler 17 ganger per år, det er en økning på 25 % på 3 år. Den fullstendige rapporten slippes om få uker.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Eric Wallin, VD DIBS, tel. 0703 29 77 74 eller e-post: eric.wallin@dibs.se

DIBS tilbyr Nordens største utvalg av enkle og sikre betalingsløsninger på nettet. Da DIBS startet i 1998 var vi pionerer. Nå er vi børsnoterte og størst i Norden med over 15 000 nettbutikker med en årlig salgsverdi gjennom DIBS på over 100 milliarder kroner. Bare i fjor valgte 2 000 nye nettbutikker vår betalingsløsning. Vi er 100 medarbeidere i Danmark, Sverige og Norge som hver dag jobber for å gjøre det enkelt å ta betalt på nettet. Det tok 15 år å gjennomføre en milliard transaksjoner. Neste milliard kommer til å gå mye raskere. DIBS er listet på First North med Redeye som Certified Adviser.