Alle våre tjenester fungerer som normalt igjen

Problemene med nettbanken, betalinger og overføringer er nå løst, og vi beklager på det sterkeste alle problemer dette har skapt for våre kunder.

I løpet av natten oppstod det problemer med lagringssystemene våre. Dette førte til at en rekke av tjenestene ble utilgjengelig. Et stort team har jobbet på spreng for å løse problemene og vi kan nå bekrefte at alt fungerer som normalt.
—Når vi har så store problemer med tjenestene våre er det svært mange mennesker som blir berørt. Kundene våre har hatt problemer med å betale, overføre og motta penger. Det rammer både privatkunder, bedriftskunder og de som bruker Vipps, sier Liv Fiksdahl, konserndirektør for IT og Operations i DNB.

—For oss er stabilisering av driftssituasjonen høyeste prioritet nå. Jeg beklager igjen på det sterkeste alle problemene dette har medført, sier Fiksdahl.

DNB har i løpet av de siste årene investert mye i robustifisering og modernisering av vår IT-portefølje. Likevel ser vi at det er hendelser, som i dag, det er vanskelig å forsikre seg mot.
—Vi trener på verstefalls-scenarioer og jobber hardt hver dag for å forebygge, men det kommer dessverre opp uventede situasjoner, sier Fiksdahl.

Informasjonsdirektør i DNB, Even Westerveld, tlf.  954 77 993