DNB dekker avbestilling og evakuering i Tyrkia

DNB utvider vilkårene for reiseforsikringen og dekker avbestilling og evakuering som følge av politisk uro i Tyrkia.

– Normalt forholder vi oss til UDs reiseråd, men i en så spesiell situasjon med så mye usikkerhet har vi tatt en rask avgjørelse om gå ut over vilkårene slik at reiseforsikringen dekker avbestilling og evakuering. Vi har stor forståelse for at folk blir redde når sånne ting skjer, og vi vil gjøre vårt for å bistå våre kunder i denne situasjonen, sier skadeleder i DNB, Ketil Voll.

De første rapportene fredag kveld tyder på at det er snakk om et militærkupp. Det er rapportert om skyting i flere byer, og media har rapportert om at flere trafikknutepunkt og flyplassen er stengt.

DNBs reiseforsikringer dekker avbestilling til og med mandag 18. juli hvis ikke flyselskap eller reiseoperatør kan ombooke reisen. Vi dekker også hjemreise om du ønsker å reise derfra før oppstilt plan. Ta først kontakt med flyselskap eller reiseoperatør for ombooking av reise. DNB vil fortløpende vurdere hvordan situasjonen utvikler seg og vurdere om vi vil utvide vilkårene for avbestilling og evakuering.

DNB varslet tidligere i dag at de også dekker avbestilling og evakuering for de som er berørt av terroren i Nice.

Befinner du deg i området og har behov for medisinsk hjelp kan du også kontakte vår samarbeidspartner Falck Global Assistance på telefon + 47 24 06 29 90

Kunder som har spørsmål om reiseforsikringen kan ringe oss på telefon 04818 / +47 915 04818

Vidar Korsberg Dalsbø
Kommunikasjonsrådgiver DNB