DNB kutter boliglånsrenta igjen

DNB kutter boliglånsrenta for andre gang i år. Denne gangen er kuttet på inntil 0,35 prosentpoeng. Beste rente for DNBs kunder blir 3,1 prosent.

- Vi har lovet at DNB skal være konkurransedyktige, også på boliglån. Hos oss skal kundene både få markedets beste tilgjengelighet og samtidig gode priser på lån. Nær sagt alle kunder med ordinære boliglån får nå lavere rente, sier konserndirektør Trond Bentestuen.

Nye priser fra i overmorgen
DNBs beste boliglånsrente blir 3,1 prosent etter renteendringen. Den prisen gjelder for Akademiker-medlemmer under 34 år. Det største rentekuttet får DNBs SAGA-kunder, med en prisreduksjon på inntil 0,35 prosentpoeng. Boliglånsprisen for de mange SAGA-kundene blir fra 3,3 prosent.

De nye prisene gjelder allerede fra i overmorgen for nye lån, og fra midten av desember for DNBs eksisterende kunder.

- Det er knallhard konkurranse om hver eneste boliglånskunde nå. I dagens marked har bankkundene mange alternativer å velge mellom, med forskjellig service og forskjellig pris. Vi har hatt god vekst på boliglån i år, og tror det både skyldes konkurransedyktige priser og at vi er Norges mest tilgjengelige bank, sier Bentestuen.

DNB satte sist ned renta for eksisterende kunder i juni, da med et kutt på inntil 0,25 prosentpoeng. For et par uker siden reduserte banken også fastrentetilbudet til en av de beste prisene i markedet. Det har vært økt interesse for fastrente på de historisk lave nivåene kundene tilbys i dag.

Innskuddsrenter justeres både opp og ned
DNB endrer også prisene på bankinnskudd. Over en million DNB-kunder, som har under 100.000 kroner på konto, får økt rente på sin sparekonto med 0,3 prosentpoeng. For noen kunder reduseres innskuddsrenten med inntil 0,5 prosentpoeng. Full prisliste vil oppdateres på dnb.no.

- Som de aller fleste andre banker reduserer vi innskuddsrenter og utlånsrenter samtidig. Det er til glede for alle med boliglån, mens de som er gjeldfrie med formue nok skulle ønsket seg høyere renter, sier Bentestuen.

Pressekontakt:
Konserndirektør Personmarked, Trond Bentestuen: 95028448