Kostnadsfri reparasjon av steinsprutskader

De aller fleste vindusskader kan repareres kostnadsfritt og effektivt for bileieren. Men få er klar over at steinsprutskader kan repareres uten egenandel, og uten at det vil påvirke forsikringspremien eller bonusen.

En uskyldig skade etter steinsprut i frontruten kan fort forverres slik at frontruten må byttes. Hvis ruten må skiftes tilkommer en egenandel på kr. 2000,-. DnB NOR Skadeforsikring og Hurtigruta Carglass har et tett samarbeid, og vårt råd er helt klart - reparer først.

- De fleste bileiere er ikke klar over at en steinsprutskade kan repareres, og de er heller ikke kjent med at reparasjonen dekkes av forsikringsselskapet uten at det kreves egenandel, såfremt du har kasko eller del-kasko. Dette vil heller ikke påvirke forsikringspremien eller bonusen, sier skadeleder i DnB NOR Skadeforsikring, Anne Stine Eger Mollestad.

De aller fleste steinsprutskader kan repareres. Etter reparasjonen av en steinsprutskade blir skaden nesten usynlig og ruten gjenoppretter den samme styrken i glasset som tidligere. Jo tidligere kunden reparerer skaden, jo bedre blir resultatet. En reparasjon av en steinsprutskade tar kun ca. 30 min.

Sparer miljøet
Ved å reparere en steinsprutskade er man også mer miljøbevisst. Flere undersøkelser viser at det å reparere en frontrute fremfor å skifte den har stor innvirkning på miljøet. Ved å reparere en steinsprutskade produseres det bare 20-25 prosent CO2 av hva utslippet blir ved skifte av frontruten.

- Vi oppfordrer derfor alle våre kunder til å være miljøbevisste ved å reparere steinsprutskaden så fort som mulig, så slipper man høyst sannsynlig å skifte frontruten. Beregninger viser at avfall fra 40 represjoner fyller hånden din, mens avfallet fra 40 ruteskift fyller en lastebil, sier Eger Mollestad.

Skadeleder, Anne Stine Eger Mollestad, tlf. 934 80 096
Kommunikasjonsrådgiver, Vidar Korsberg Dalsbø, tlf. 993 80 389

Denne meldingen er sendt til deg fra DnB NOR. Hvis du vil strykes fra våre lister, vennligst send en e-post til kommunikasjon@dnbnor.no

Besøk oss på dnbnor.no