Nå er Vipps klar for bedrifter, lag og foreninger

I dag lanserer Vipps en enklere betalingsløsning for bedrifter, lag og foreninger i Norge. Et par tastetrykk er det som skal til for å kunne ta betalt, f.eks. ved kiosksalg, loppemarked eller innsamling til det lokale idrettslaget.

Et stadig mer kontantløst samfunn kan by på utfordringer for mange, men med Vipps på laget kan bedrifter, korps, idrettslag og andre frivillige organisasjoner ta betalt med kun et par tastetrykk på mobilen.

- Vi har opplevd en enorm interesse spesielt fra idrettslag, foreninger og ideelle organisasjoner som ønsker hjelp med enklere betalingsløsninger. Nå er løsningen på plass, og forhåpentligvis vil Vipps revolusjonere måten lag og foreninger får inn penger på, sier Rune Garborg, direktør for Vipps i DNB.

De i overkant av 100.000 lagene og foreningene som finnes i Norge kan nå se frem til et mer effektivt salg, og allerede står 1,2 millioner brukere klare til å betale med Vipps.

- Lag og foreninger trenger ikke holde styr på kontanter eller leie betalingsterminaler når pengene kan vippses rett inn på en registrert konto. Ikke minst blir det enklere for kundene, som slipper å tenke på å ha kontanter tilgjengelig. Her skal Vipps løse et problem for alle, sier Garborg.

Kirkens Nødhjelp er en av de første som har tatt i bruk Vipps, se vedagte bilder.

Slik vippser du bedrifter, lag og foreninger:

1. Søk opp bedriftens, lagets, foreningens eller organisasjonens navn.

2. Tast inn ønsket beløp og trykk på "Betal".

3. Kvitteringen bekrefter at pengene er sendt.

For å ta i bruk Vipps må bedriften, laget eller foreningen ha en bedriftskonto i DNB. For å opprette Vipps-profil, besøk https://www.vipps.no/bedrift/lag-forening.html

For mer informasjon, kontakt:
Even Westerveld, informasjonsdirektør i DNB
even.westerveld@dnb.no