Alle våre tjenester fungerer nå som normalt

-Vi takker kundene våre for tålmodigheten, og beklager problemene nedetiden har skapt for dem i dag, sier Liv Fiksdahl, Konserndirektør for IT og Operations i DNB. Feilen er nå rettet, og nettbanken og alle systemene fungerer som normalt.

– Dessverre har mange av kundene våre opplevd utilgjengelige tjenester i dag. Dette skyldes feil knyttet til en maskinvare i Green Mountain, datasenteret vårt på Rennesøy utenfor Stavanger, sier Fiksdahl.

Problemene har omfattet nettbank, mobilbank og SMS-tjenester, samt aksje- og valutahandel på mobil og i nettbank.

– Jeg vet at dette har vært frustrerende for alle kundene våre som ikke har kommet inn i nettbanken eller kundesystemet. Fokus til nå har vært å få opp kritiske tjenester for kundene våre. Fra cirka klokken 13.00 har de fleste kunnet bruke nettbanken, men noen har opplevd treghet eller ustabilitet på grunn av stor pågang, sier hun.

– Det er svært beklagelig at kundene våre igjen blir rammet av tekniske problemer. Stabilitet i tjenestene våre har høyeste prioritet, og vi jobber kontinuerlig med å sikre at hendelser som dette ikke skal skje, avslutter Fiksdahl.

Enkelte kunder kan oppleve noe treghet på grunn av stor trafikk.

Kontakt:
Informasjonsdirektør i DNB, Even Westerveld, tlf. 400 16 744 eller pressevakt tlf. 954 77 993