DNB NXT 2018 - Norges største møteplass mellom gründere og investorer

DNB NXT Oslo arrangeres for tredje gang i Bjørvika den 27. september 2018. Pressen er invitert til å delta. På programmet står pitchekonkurransen 100 pitches, Berit Svendsen, Ola Rosling og hundrevis av grundere og investorer med risikovillig kapital.

I år arrangeres DNB NXT på totalt 20 forskjellige steder i Norge. I 2017 la konseptet grunnlaget for over 2 000 møter mellom start-ups og investorer. I 2018 er målet 3 000 møter – et mål vi ligger godt an til å nå.

Årets tema er «Bærekraftig Vekst»

Eiere, kunder og ansatte forventer i stadig større grad at morgendagens selskaper skal endre måten de opererer på, i retning av et stadig mer bærekraftig næringsliv. Årets DNB NXT i Oslo tar sikte på å gi deltakerne inspirasjon til å bedre kunne besvare spørsmålet om hvordan man kan bruke bærekraft som en konkurransefordel i morgendagens næringsliv.

Interessante sesjoner på programmet
Under årets arrangement vil du blant annet kunne få med deg:

-       Ola Rosling, president i og medstifter av Gapminder Foundation, kommer for å både inspirere og engasjere med sitt foredrag For a fact based world view.

-       Berit Svendsen, tidligere administrerende direktør i Telenor Norge, kommer for å prate om hvordan de små tingene kan by på endeløse muligheter, et foredrag om hvordan tingenes internett vil gjøre det mulig å utvikle tjenester på en mer effektiv måte.

-       Vinneren av gründerkonkurransen 100 pitches, en konkurranse der 100 gründere presenterer seg for investorer, kåres. Premien til vinnerne er på 300 000,- kroner.

-       Sharon Vosmek, administrerende direktør i Astia, en global organisasjon som jobber for å sikre at oppstartsselskaper startet og ledet av kvinner blir en suksess, kommer for å prate om hvordan man skaper en bærekraftig innovasjonskultur.

Fullstendig program finner du her: https://startupmatcher.com/nxt/event/oslo#program.

Hva som skjedde på NXT Oslo i 2017 kan du lese om her.

Praktisk informasjon

Når: 27. september klokken 10.00 til 18.30. Registrering fra klokken 09.00

Sted: DNB, Dronning Eufemias gt. 30, Oslo.

Skulle det være ønskelig for dere, legger vi gjerne til rette for intervjuer med både gründere og investorer som deltar på arrangementet. Konserndirektør for bedriftsmarkedet i DNB, Benedicte Schilbred Fasmer, vil også være tilgjengelig for intervju.

ellen.dokk.holm@dnb.no

Mobil 971 13 321