4 LANGSIKTIGE BEFRAKTNINGSKONTRAKTER MED PETROBRAS

Norskan Offshore i Brasil, et datterselskap av DOF ASA, er tildelt fire 8 års kontrakter med Petrobras for store ankerhåndteringsfartøy. Nybygg nr. 26 og 27 ved STX Promar i Brasil vil bli benyttet for to av befraktningskontraktene. Norskan er i sluttforhandlinger med STX Promar for to nybygg som skal benyttes for de to andre befraktningskontraktene. Forventet oppstart er i perioden fra 2011 til 2013. De fire kontraktene representer en totalverdi på ca. Nok 5,2 milliarder.

DOF CEO Mons Aase sier ”

Vi er svært tilfreds med disse kontraktene, som representerer den høyeste kontraktsverdi DOF gruppen noensinne er blitt tildelt fra en kunde. Kontraktene representerer videre et viktig steg i DOF gruppens vekstplaner i Brasil, både når det gjelder utvidelse av flåten og organisasjon i denne regionen”.

Kontakt: CEO Mons S. Aase + 47 91661012