Aker DOF Deepwater AS - Salg av Skandi Emerald

Aker DOF Deepwater har inngått avtale med Vietsovpetro Joint Venture (VSP) om salg av Skandi Emerald. Dette er det første av seks skip som Aker DOF Deepwater har under bygging ved STX Europe's verft i Vietnam. Skandi Emerald forventes levert fra verft i slutten av inneværende måned. Levering til VSP vil skje ca. en uke etter levering fra verft. Avtalt pris med VSP er USD 65 millioner. Skandi Emerald skulle etter planen ha gått på kontrakt i Brasil ved levering. For å betjene denne kontrakten er en kontrakt med Odin Viking blitt forlenget. Aker DOF Deepwater AS er eid av DOF ASA og Aker Solutions ASA med femti prosent hver. Kontaktperson: CEO Mons S. Aase, tlf. 91 66 10 12