DOF ASA – Ny aksjekapital

Det vises til tidligere børsmeldinger vedrørende det subordinerte konvertible obligasjonslånet utstedt av DOF ASA ("DOF" eller "Selskapet") den 5. august 2016 (det "Subordinerte Konvertible Obligasjonslånet").

Obligasjonseiere i det Subordinerte Konvertible Obligasjonslånet har i henhold til vilkårene for det Subordinerte Konvertible Obligasjonslånet bedt om konvertering av obligasjoner med samlet pålydende verdi på NOK 83 806 597 til nye aksjer i Selskapet.

Som følge av dette har aksjekapitalen i Selskapet den 10. januar 2017 blitt forhøyet med NOK 41 903 298,50 ved utstedelse av 83 806 597 nye aksjer, hver pålydende NOK 0,50, til konverteringskursen på NOK 1,00 per aksje. Etter kapitalforhøyelsen er Selskapets aksjekapital NOK 792 563 898.50, fordelt på 1 585 127 797 aksjer, hver pålydende NOK 0,50.

De nye aksjene vil bli registrert på de respektive obligasjonseiernes VPS-konti og være omsettelige på Oslo Børs fra og med 11. januar 2017.

Etter konverteringen er det utestående beløpet under det Subordinerte Konvertible Obligasjonslånet NOK 409 433 885.

CEO Mons Aase, tlf. +47 91 66 10 12

CFO Hilde Drønen, tlf. +47 91 66 10 09