DOF ASA – OPPDATERING VEDRØRENDE BØRSNOTERING AV NORSKAN

Som tidligere kommunisert, har DOF ASA ("DOF") vurdert en mulig børsnotering i Brasil av sin Brasilianske virksomhet, Norskan Offshore. I august 2010 ble det levert en søknad til det brasilianske finanstilsynet (CVM) om børsnotering av Norskan Offshore på Sao Paulo Stock Exchange.

Selv om DOF fortsatt er av den oppfatning at en børsnotering i Brasil kan bidra til å ytterligere styrke Norskan Offshores ledende markedsposisjon i regionen, har DOF besluttet å utsette en endelig avgjørelse i forbindelse med en mulig børsnotering til 2011. Søknaden til CVM om børsnotering har derfor blitt trukket.

Utsettelsen vil gi Norskan Offshore mer tid til å synliggjøre sine vekstutsikter gjennom levering av flere nybygg, samt oppnå full inntjening fra skip som nylig har blitt levert. DOF mener derfor at en utsettelse vil være til fordel for en mulig børsnotering av Norskan Offshore.

Norskan Offshore opererer en flåte på 20 moderne offshore spesialskip i Brasil (hvorav åtte seiler under brasiliansk flagg og to under ”REB”-flagg), og har i tillegg syv skip under bygging i Brasil; to for levering i 2010, to i 2011, ett i 2012 og to i 2013. Selskapet har mer enn 800 ansatte. Ved utgangen av september 2010 hadde DOF gruppen (inklusiv DOF, Norskan Offshore og DOF Subsea) en ordrebok i Brasil med totalverdi på mer enn NOK 20 milliarder (hvorav ca. NOK 9 milliarder var opsjoner).

Mons S. Aase, CEO, +47 91 66 10 12
Hilde Drønen, CFO +47 91 66 10 09