DOF ASA – suksessfull plassering av nytt usikret obligasjonslån

DOF ASA har suksessfullt gjennomført en plassering av et nytt usikret obligasjonslån på NOK 700 millioner med forfallsdato i februar 2017. Obligasjonslånet vil bli søkt notert på Oslo Børs.

Nettoprovenyet fra det nye obligasjonslånet vil bli benyttet til å refinansiere eksisterende obligasjonsgjeld, samt finansiering av selskapets generelle virksomhet.

I forbindelse med plasseringen av det nye obligasjonslånet har DOF ASA kjøpt tilbake NOK 495 millioner i det eksisterende obligasjonslånet DOF07 (ISIN: NO 001 058279.4) med forfall i juli 2013. Utstående beløp i DOF07 etter tilbakekjøpet er NOK 429,5 millioner.

Nordea Markets og Pareto Securities var tilretteleggere i forbindelse med plasseringen av det nye obligasjonslånet.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt: CEO Mons S. Aase, tlf: +47 91 66 10 12