DOF ASA - suksessfull plassering av nytt usikret obligasjonslån

DOF ASA har gjennomført en plassering av et nytt usikret obligasjonslån på NOK 700 millioner med en låneramme NOK 800 millioner. Lånet vil ha forfallsdato i februar 2018 og kupong NIBOR + 4,75%. Obligasjonslånet vil bli søkt notert på Oslo Børs.

Netto provenyet fra det nye obligasjonslånet vil bli benyttet til å refinansiere eksisterende obligasjonsgjeld samt til finansiering av selskapets generelle virksomhet.

I forbindelse med plasseringen av det nye obligasjonslånet, har DOF ASA kjøpt tilbake NOK 234,5 millioner i det eksisterende obligasjonslånet DOF08 (ISIN: NO 001 059278.5) med forfall i mars 2015 til kurs 104.

Nordea Markets, Pareto Securities og Swedbank var tilretteleggere i forbindelse med plasseringen av det nye obligasjonslånet.

Mons Aase, CEO, Tlf: +47 56 18 10 12

Hilde Drønen, CFO, Tlf: +47 56 18 10 09