DOF ASA vurderer utstedelse av nytt usikret obligasjonslån

DOF ASA vurderer å utstede et nytt usikret obligasjonslån på NOK 500 – 700 millioner (låneramme NOK 800 millioner), med forfallsdato i februar 2018 og kupong NIBOR + 4.75%.

Netto proveny fra det foreslåtte obligasjonslånet vil bli brukt til å refinansiere eksisterende obligasjonsgjeld, samt finansiering av selskapets generelle virksomhet. I forbindelse med det planlagte lånet vil DOF vurdere å kjøpe tilbake obligasjoner i DOF08-lånet (forfall 9. mars 2015) på kurs 104.00, betinget av tegning i det nye lånet.

Nordea Markets, Pareto Securities og Swedbank er engasjert som tilretteleggere for det foreslåtte obligasjonslånet.

Mons Aase, CEO, Tlf: +47 56 18 10 12

Hilde Drønen, CFO, Tlf: +47 56 18 10 09