DOF INSTALLER ASA – RETTET EMISJON OG SALG AV NYBYGGINGSKONTRAKT (BYGGENR. 722) VEDTATT AV EKSTRAORDINÆR GENERALFORSAMLING

Det vises til pressemelding datert 18. mars 2010 vedrørende den planlagte rettede emisjonen i DOF Installer ASA (“DOF Installer”). Den 6. april 2010 ble emisjonen vedtatt av den ekstraordinære generalforsamlingen i DOF Installer, noe som vil innbringe et bruttoproveny på NOK 150 millioner. Som et resultat av emisjonen vil det bli utstedt totalt 7.500.000 nye aksjer til en tegningskurs på NOK 20 per aksje. Totalt antall utestående aksjer etter emisjonen vil være 13.931.000. DOF Subsea Holding 2 AS vil ha en eierandel på ca 66,9% i DOF Installer etter utstedelse av de nye aksjene. Den ekstraordinære generalforsamlingen i DOF Installer har i tillegg vedtatt salget av ytterligere en av sine nybyggingskontrakter (byggenr. 722) til DOF Subsea AS til en pris på NOK 153,5 millioner tilsvarende byggekostnaden og i samsvar med nåværende verdianslag fra skipsmeglere. Salget er fortsatt betinget av samtykke fra STX til overtakelsen av nybyggingskontrakten, noe som forventes å være mottatt i løpet av kort tid. DOF Installer har i forbindelse med salget av nybyggingskontrakten gitt DOF Subsea AS en rett til å selge nybyggingskontrakten tilbake til DOF Installer, til den samme prisen, i tilfelle DOF’s planlagte notering i Brasil av sin brasilianske virksomhet, Norskan Offshore, ikke er gjennomført innen slutten av juli 2010. For ytterligere informasjon, vennligst kontakt: Mons Aase, styreformann i DOF Installer Tlf: +47 91 66 10 12 Important notice: This notice is not an offer for sale of securities in the United States. The securities referred to in this notice have not been, and will not be, registered under the Securities Act of 1933 and may not be offered or sold in the United States absent registration or an exemption from registration.