DOF Subsea, et datterselskap av DOF ASA, har blitt tildelt flere nye kontrakter

DOF Subsea Group har inngått flere nye kontrakter i Nordsjøen og Asia Pacific regionen. Den samlede verdien på de nye kontraktene er omtrent USD 130 millioner.

DOF Subsea har inngått flere nye kontrakter i Nordsjøen. Kontraktene er inngått med viktige kunder i Storbritannia og Norge. Arbeidet innebærer installasjon av forankringssystemer og fleksible flowline systemer, konstruksjonssupport, survey og inspeksjonsarbeid og vil benytte skipene Skandi Skolten, Geosund, Geoholm og nybygget Skandi Bergen. Ingeniørarbeidet vil bli gjennomført ved DOF Subsea sine kontorer i Aberdeen og Bergen.

I Asia-regionen har DOF Subsea inngått flere nye kontrakter med fire viktige kunder. Arbeidet innebærer et bredt spekter av prosjektaktiviteter og inkluderer installasjon av subseastrukturer, rørlegging og vedlikeholdsarbeid i Australia, Indonesia og Filippinene. Kontraktene vil øke utnyttelsen av skipene Skandi Hercules og Skandi Hawk.

Mons S. Aase uttaler at han er meget fornøyd med de nye kontraktstildelingene, som vil bedre kontraktsdekningen for prosjektflåten.

Mons S. Aase, CEO