DOF Subsea, et datterselskap av DOF ASA, har leid inn et tredje Jones Act-skip for å støtte aktivitetene i Nord-Amerika

Etter den nylig inngåtte avtalen om å leie Jones Act-skipet Chloe Candies har DOF Subsea inngått en avtale med Otto Candies om å leie Jones Act-skipet ROSS Candies for en fast periode på ett år. Kontrakten hadde oppstart i midten av mars 2014, og skipet vil bli benyttet til å støtte operasjoner i Nord-Amerika.

Etter en mobiliseringsperiode vil skipet utføre konstruksjons- og IMR-prosjekter for ulike kunder, som et erstatningsfartøy for Harvey Deep-Sea som nå er sikret utnyttelse for de neste 5 månedene.

DOF Subsea Survey & Positioning har blitt tildelt en utvidelse av en eksisterende rammeavtale for 2 år av Seaway Heavy Lifting, for levering av posisjoneringstjenester om bord skipene Stanislav Yudin og Oleg Strashnov.

CEO, Mons S. Aase uttalte at «Jeg er svært fornøyd med at ROSS Candies blir en del av vår flåte, som ytterligere styrker markedsposisjonen til DOF Subsea i Mexicogolfen.

Vårt forretningsområde survey & positioning fortsetter å vokse, og forlengelsen av rammeavtalen bekrefter kvaliteten på våre tjenester.»

Estimert total kontraktsverdi for kontraktene i Nord-Amerika og S&P, inkludert opsjoner, er omtrent NOK 100 millioner.

Mons S. Aase, CEO, tlf: 91 66 10 12

Hilde Drønen, CFO, tlf 91 66 10 09