DOF Subsea, suksess i Nordsjøen

DOF ASA’s datterselskap, det Bergen-baserte spesialiserte subsea service-selskapet DOF Subsea Norway AS har vunnet flere viktige kontrakter for selskapets fartøy Geosund. Dette vil sikre god utnyttelse for skipet gjennom sommeren. I slutten av april fullførte Geosund et årlig subsea inspeksjon kontrakt for Mærsk Olie og Gas og benyttet der en kombinasjon av en Schilling UHD ROV og den nye Focus 2 ROTV. I fortsettelsen av Mærsk kontrakten, startet Geosund fjerning av et subsea brønnhode for den første Norse Cutting & Abandonment kampanjen i 2010. NCA har nylig tildelt DOF Subsea Norway en 3 års rammeavtale med 2 x 1 årlige opsjoner. Ved ferdigstillelse av NCA- arbeidet, vil Geosund starte kontrakten for Subsea 7 i Valhall-feltet. DOF Subsea vil bruke Geosund sammen med to WROVs for dette arbeidet, som omfatter initiering rigging installasjon, sjøbunnsbearbeiding, snupunkt installasjon, madrass installasjon og LBL installasjon. Den første kontrakten er på ca 3 uker, men kan bli forlenget til juni. Senere i sesongen vil Geosund utføre en rekke subsea oppgaver, inkludert "klargjøring for operasjon" (RFOs) på Gjøa-feltet for Statoil. Duncan MacPherson, Regional Manager, kommenterer: "Den siste rekken av tildelinger viser det brede spekter av undervannstjenester DOF Subsea har å tilby. Vi er glade for at kvaliteten på våre prosjekter har ført til et fortsatt og økende samarbeid med flere av våre viktige kunder og har i tillegg skaffet oss nye kunder. " For ytterligere informasjon vennligst kontakt: CEO Mons Aase Tlf +47 91 66 10 12