DOF Subsea AS har blitt tildelt flere kontrakter

DOF Subsea AS, et datterselskap av DOF ASA, har blitt tildelt flere kontrakter, med en total kontraktsverdi på omtrent NOK 150 millioner.

I Atlanterhavsregionen har DOF Subsea blitt tildelt arbeid under en eksisterende rammeavtale for Statoil. Tildelingen sikrer minimum 4 måneder med arbeid og omfatter kartlegging av havbunnen, inspeksjon av rørledninger, støttetjenester til rørlegging og mindre konstruksjonstjenester. Arbeidet vil bli utført ved ulike felt, hovedsakelig på norsk sokkel. Tildelingen vil sikre utnyttelse for skipet Geosund, som har blitt benyttet for å gjennomføre lignende arbeid under samme rammeavtale i 2012 og 2013.

Tidscertepartiet for skipet Ocean Protector har blitt forlenget med 6 måneder av Australian Customs and Border control. Skipet vil være på fast kontrakt til utgangen av 2014.

Mons S. Aase, CEO, Tel: +47 91 66 10 12

Hilde Drønen, CFO, Tel: + 47 91 66 10 09