DOF Subsea AS har blitt tildelt flere kontrakter

DOF Subsea AS, et datterselskap av DOF ASA, har blitt tildelt flere kontrakter til en samlet verdi på omtrent NOK 475 millioner.

I Asia har DOF Subsea blitt tildelt flere kontrakter som innebærer IMR arbeid og undervannsinstallasjoner. Kontraktene vil sikre utnyttelse av skipene Skandi Singapore, Skandi Hercules og Skandi Hawk.

I Atlanterhavet har DOF Subsea blitt tildelt flere kontrakter. Maersk Oil UK tildelte DOF Subsea en kontrakt for erstatning av fleksible stigerør knyttet til Global Producer 3 FPSO ved Dumbarton Drill Cluster Centre (DCC) på UK-siden av Nordsjøen. Arbeidet vil sikre utnyttelse av det innleide skipet Normand Reach. Videre har Statoil tildelt DOF Subsea en call-off under en eksisterende survey-rammeavtale, hvor arbeidet innebærer kartlegging med MBE og AUV i Nordsjøen. Teekay har tildelt DOF Subsea en kontrakt for installasjon av turret og stigerør knyttet til FSO’en Gina Krogh. Prosjektering og ingeniørarbeidet vil begynne i andre halvdel av 2014, og operasjoner offshore er planlagt i 2016.

I Nord-Amerika har DOF Subsea vellykket fullført støttetjenester knyttet til kartlegging av rørledninger ved å benytte Skandi Inspector. Skipet mobiliserer nå for en annen klient for et 30-dagers oppdrag før skipet seiler til Canada for et 80-dagers oppdrag.

CEO, Mons S. Aase uttalte “ Jeg er veldig fornøyd med kontraktstildelingene, som sikrer utnyttelse av organisasjonen og prosjektflåten. I tillegg har vi på nytt blitt tildelt kontrakter fra eksisterende, viktige kunder og etablert nye kunderelasjoner.»

CEO Mons S. Aase. Tlf:  91 66 10 12
CFO Hilde Drønen, Tlf  91 66 10 09