DOF Subsea Group har inngått en fire års kontrakt for et innleid konstruksjonsskip

DOF Subsea USA har inngått en fire års leiekontrakt med Harvey Gulf International Marine for nybygget Harvey Deep-Sea, et DPII multipurpose konstruksjonsskip. Kontrakten har oppstart ved levering av skipet fra verftet Easter Shipyard, Florida i juni 2013.

Konstruksjonsskipet er det eneste nybygget tilgjengelig i markedet som er i tråd med Jones Act fram mot slutten av 2015.

Siden 2010 har DOF Subsea North America opplevd solid vekst, utviklet sin leveringsevne og styrket sin markedsposisjon. Regionen har gjennomført utfordrende prosjekter ved å benytte DOF Subsea Group sin Atlanterhavsflåte. Den nye kontrakten er en del av DOF Subseas planlagte ekspansjonsstrategi som en global servicetilbyder innen kartlegging, IMR og konstrukssjonsmarkedet.

Mons S. Aase, CEO

Tlf: +47 9166 1012