DOF SUBSEA HOLDING AS UTSETTER BESLUTNING OM Å FREMSETTE PLANLAGT TILBUD PÅ DOF INSTALLER ASA

Det vises til tilbudsdokument datert 28. oktober 2008 vedrørende DOF ASA’s kjøp av aksjer i DOF Subsea ASA (”DOFSUB”). Etter gjennomføring av DOFSUB-tilbudet har DOF overført sin aksjebeholdning i DOFSUB til DOF Subsea Holding AS, et selskap eid 51% av DOF. DOF Subsea Holding AS overførte deretter 100% av DOFSUB til sitt heleide datterselskap DOF Subsea Holding 2 AS.

I forbindelse med DOFSUB-transaksjonen overførte DOF sin 50,5% aksjebeholdning i DOF Installer ASA (”DOFI”) til DOF Subsea Holding AS til NOK 125 pr aksje i bytte for nye aksjer i DOF Subsea Holding AS. Ovennevnte aksjer i DOFI ble deretter overført til DOF Subsea Holding 2 AS. DOF Subsea Holding AS har tidligere utrykt sin hensikt om å fremsette et kontant tilbud for kjøp av gjenstående aksjer i DOFI til NOK 125 pr aksje.

Med bakgrunn i det nåværende finansielle marked vil DOF Subsea Holding AS fokusere på å opprettholde en solid kontantbeholdning og finansiell fleksibilitet fremover. Som et resultat av dette avstår DOF Subsea Holding AS fra å fremsette det planlagde tilbudet på DOFI på det nåværende tidspunkt.

Kontaktpersoner:
Mons Aase, CEO, tlf: 91 66 10 12