DOFCON AS (DOFCON), ET DATTERSELSKAP AV DOF ASA (DOF) HAR ERVEVET MS “SARAH”.

DOFCON et datterselskap av DOF Subsea AS har inngått en kjøpekontrakt med Court of Session i Edinburgh, Skotland, for erverv av skipet ”SARAH”. Skipet har vært under tvangssalg iverksatt av dets panthavere.

Skipet er ett år gammelt og ble levert til nåværende eiere i desember 2009. Skipet er et Ulstein SX 121 OCV/IRM  design, konstruert som et brønn intervensjons og konstruksjons skip. Skipet har en 140 tonn kran og et modul håndterings tårn.

Levering av skipet til DOFCON ventes å finne sted innen utgangen av mai 2011.

Mons S. Aase (CEO DOF ASA) sier at skipet passer godt inn i DOFs planer og strategi om å utvide sitt aktivitetsspekter innenfor den avanserte delen av offshore- og undervanns service markedet.

Kontakt: CEO Mons S. Aase, tlf. 91661012.