Ferdigstillelse av Skandi Africa og oppstart av 5 års kontrakt

DOFs datterselskap, DOF Subsea har ferdigstilt utrustning av Skandi Africa og skipet har startet en 5 års kontrakt for Technip.

Skandi Africa ble tildelt «Ship of the year 2015», og skipet er det mest avanserte i dagens DOF-flåte. Subseaskipet er designet for operasjoner i værutsatte regioner og undervannskonstruksjon og legging av fleksible rør ned til 3000 meter.

Finansieringen av Skandi Africa er arrangert av BNP Paribas, GIEK og Eksportkreditt.

DOF Subsea CEO, Mons S. Aase uttalte: «Skandi Africa er et eksempel på laginnsatsen mellom DOF og våre viktigste leverandører og forretningspartnere, og resultatet er et av de mest sofistikerte skipene som er bygget. Skipet er også en sterkt eksempel på at norsk verfts- og leverandørindustri er konkurransedyktige innen levering av avanserte offshorefartøy.

Det har vært en utrolig reise fra 1981, hvor DOF startet med levering av Skandi Hav og Skandi Fjord. Skandi Africa bygger på 35 år med erfaring fra både rederidelen og subsea-delen av organisasjonen til DOF. Jeg ser frem til å følge skipet under operasjon i årene som kommer.»

Mons S. Aase, CEO, DOF ASA. Tlf:  91 66 10 12

Hilde Drønen, CFO, DOF ASA.  Tlf:  91 66 10 09