Kontrakter med Subsea 7 for Skandi Acergy, Skandi Seven og Skandi Skansen

DOF Subsea, et datterselskap av DOF ASA, har inngått en avtale med Subsea 7 for skipene Skandi Acergy, Skandi Seven og Skandi Skansen. Subsea 7 har tildelt Skandi Acergy en 3 års fast kontrakt med oppstart i direkte fortsettelse av skipets nåværende kontrakt. Skipet har dermed fast kontrakt til august 2019.

For Skandi Skansen er partene enig om en ny kontrakt for 2016 som sikrer utnyttelse i det meste av sommer sesongen.

Skandi Seven blir tilbakelevert til DOF Subsea 1. januar 2016. DOF Subsea har flere innleide skip som kan bli tilbakelevert til eierne i løpet av de neste tre til 12 månedene for å kompensere tilbakeleveringen av Skandi Seven.

Totalt sett vil de kontraktene som er inngått øke den faste backlogen for 2016 og frem til 2019.

CEO Mons S. Aase, tlf 91 66 10 12

CFO Hilde Drønen, tlf 91 66 10 09