Nye kontrakter for DOF gruppen

DOF Subsea AS har inngått en kontrakt med Helix Well Ops for fartøyet Skandi Constructor. Kontrakten er 3 år fast med 3x1 års opsjoner. Kontrakten har oppstart i andre kvartal 2013.

Skandi Constructor eies av DOF Subsea, og er et brønn intervensjonskip av typen Ulstein SX 121 design, bygget i 2009. Fartøyet har en LOA på 120,2 m og en bredde på 25,0 m og er utstyrt med en 150 T kran og et multi-purpose tårn med 140 t løftekapasitet.

Norskan / DOF Subsea Brasil har inngått avtale med Petrobras om en 2 års forlengelse for Skandi Chieftain fra 3. kvartal 2012. Skandi Chieftain er en RSV utstyrt med ROV og diverse annet subsea utstyr. Skandi Chieftain har jobbet for Petrobras siden 2009.

Totale kontraktsverdier for de faste periodene er ca. NOK 825 millioner.

Kontaktperson:  CEO Mons Aase, Tlf. +47 91 66 10 12