NYE KONTRAKTER FOR DOF SUBSEA – KJØP AV NYBYGGINGSKONTRAKT

Ny kontrakt for Subsea 7 for et DOF Installer fartøy

DOF Subsea Chartering, et datterselskap av DOF Subsea AS, har signert en 4 års kontrakt med Subsea 7. Kontrakten har oppstart i februar 2012 med fast periode 185 dager i 2012 med 3 * 25 dagers opsjon. For 2013 og videre vil den årlige kontraktsperioden utgjøre mellom 100-200 dager.

Ny kontrakt for Skandi Inspector

DOF Subsea UK Ltd., et datterselskap av DOF Subsea AS, har signert en ett årskontrakt  med Integrated Subsea Services Ltd.  for Skandi Inspector. Kontrakten har oppstart i april 2012.

Intensjonsavtale (LOI) med betydelig Subsea operatør i Nordsjøen

DOF Subsea Chartering AS har mottatt en LOI fra en betydelig  subsea operatør i Nordsjøen for et konstruksjonsskip. Oppstart av denne kontrakten er i andre kvartal 2012, og med periode på 6 mnd + 6 mnd opsjoner. Operatør har opsjon til å benytte skipet for samme perioden også i 2013.

Total verdi av alle tre kontrakter, inkludert opsjoner er ca NOK 1 mrd.

Kjøp av nybyggingskontrakt

DOF Subsea Rederi AS, et datterselskap av DOF Subsea AS, har kjøpt en nybyggingskontrakt for et konstruksjonsfartøy. Skipet vil bli levert fra STX OSV i mai 2012. Skipet er utstyrt med 2XWROV og en 250t AHC krane.

Skipet vil bli finansiert som kombinasjon av pantelån og annen finansiering.

For ytterligere informasjon vennligst kontakt:  CEO Mons Aase, +47 91661012