NYE KONTRAKTER I BRASIL

Petrobras har forlenget en RSV kontrakt for Geoholm med 18 måneder fram til desember 2016. Forlengelsen er en direkte fortsettelse av eksisterende kontrakt da skipet har operert for Petrobras siden januar 2014. Geoholm er eid av datterselskapet DOF Subsea AS.

Statoil og Norskan Offshore Ltda. har signert en 2 års kontrakt + 2*1 årlige opsjoner for Skandi Peregrino. Den nye kontrakten vil starte etter at eksisterende kontrakt er ferdig den 23. desember 2015, og skipet er således sikret fast beskjeftigelse fram til desember 2017. Skandi Peregrino har operert for Statoil i Brasil siden 2010. Skandi Peregrino er eid av DOF Deepwater, et 50/50 joint venture eid av DOF ASA og Akastor ASA.

De totale kontraktsverdier for de faste periodene utgjør ca NOK 575 mill.

Mons S. Aase uttaler at han er svært fornøyd med disse kontraktstildelingene og organisasjonens kapasitet til å sikre lange kontrakter i et utfordrende marked.

Mons S. Aase: CEO DOF ASA, tlf. 91661012

Hilde Drønen, CFO DOF ASA, tlf. 91661009