To nye kontrakter til DOF Subsea

- DOF Subsea Norway AS har fått en rammekontrakt med StatoilHydro StatoilHydro har tildelt det Bergen- baserte subsea service selskapet DOF Subsea Norway AS en betydelig rammekontrakt verdt mellom NOK 20 og 30 millioner. Kontrakten gjelder konstruksjonsstøtte til Skandi Bergen på Morvin - feltet. DOF Subsea Norway AS vil også utføre alt nødvendig teknisk arbeid og vil levere mobiliserings- og installeringsprosedyrer for prosjektet. Prosjektet har oppstart i oktober og vil vare til slutten av desember. Duncan MacPherson, administrerende direktør i DOF Subsea Norway AS sier: ”Vi er glad for å bli tildelt denne rammekontrakten og for å fortsette vårt gode samarbeid med StatoilHydro. Vi vil assistere dem med å levere prosjekter med høyeste grad av sikkerhet og standard.” - DOF Subsea UK er tildelt en survey kontrakt med Noble Energy Mediterranean Ltd Det Aberdeen baserte spesialiserte subsea service selskapet DOF Subsea UK har inngått en avtale med Noble Energy for å levere offshore hydrografisk, geofysisk kartlegging og grunngeoteknisk undersøkelser. Arbeidet vil bli utført om bord i selskapets skip Geosund for Tamar & Dalit Field Development Project nær kysten av Israel. Selskapet vil også bruke AUV og geoteknisk kompetanse levert av en tredjepart. Verdien av kontrakten er estimert til ca 5,5 million USD og det er antatt at prosjektet vil ha oppstart i 4. kvartal 2009 med en varighet på ca 60 dager. Adm.dir i DOF Subsea UK, Garry Millard sier: “Tildelingen av denne kontrakten er en viktig seier for DOF Subsea UK siden vi leverer tjenester fra et av våre egne skip og vil bruke vår egen AUV. Dette vil gi oss muligheten til å demonstrere vår kapasitet overfor en ny klient i en ny region.” For ytterligere informasjon, vennligst kontakt: CEO Mons Aase, tlf.: +47 91 66 10 12