Eden Springs lanserer miljøvennlig vannkjøler

Eden Springs, Europas ledende leverandør av drikkevannsløsninger til arbeidsplasser, har lansert en rekke vannkjølere som setter en ny standard for funksjonalitet, stil og energiforbruk i vanndispensermarkedet for næringslivet.

Edens nye vannkjøler, Smile, er designet til å være den mest brukervennlige og miljøvennlige på markedet. Den nye modellen har et slankt og stilig utseende, bruker 30 prosent mindre energi enn tradisjonelle kjølere og gir både varmt og kaldt vann. Smile har LCD-skjerm, innebygd koppholder og elektroniske kraner plassert i en høyere, mer praktisk posisjon.

Miljømessig bærekraft har vært et viktig fokus for Edens Springs i utviklingen av den nye vannkjøleren. Som et resultat har Smile-serien en programmerbar ukeklokke med tre "Øko"-alternativer som gjør kundene i stand til å planlegge innstillinger som passer deres behov, på ulike tidspunkt i løpet av arbeidsuken. Dette sikrer at kjøleren arbeider på den mest effektive måten til enhver tid, og samtidig sparer strøm når det ikke er behov for den.

Kjøleren er fleksibel når det gjelder vanntilførsel, og kan brukes som flaskematet eller POU (point-of-use / Knyttes direkte på vann-nettet) system, noe som gjør det enkelt for Eden å tilpasse den nye serien til kundenes varierende behov.

Smile er også utviklet for å møte de høyeste krav til sikkerhet og hygiene. Det har avtakbare elementer som gjør det enkelt å rengjøre, så vel som elektroniske skjulte kraner.

Det ergonomiske og tiltalende designet er utviklet for å løfte fremtoningen til ethvert arbeidsmiljø.

Lanseringen av Smile følger en rekke oppkjøp gjort av Eden i vannkjølerbransjen, inkludert det sveitsiske selskapet Edelvia og spanske Todagua.

Konsernsjef i Eden Springs, Raanan Zilberman, kommenterer: " Vi arbeider kontinuerlig for å forbedre kundeopplevelsen, og har kombinert bærekraft med stil, for å oppnå dette gjennom lanseringen av Smile-serien. "

"Selv om vår langsiktige strategi er å tilby en komplett serie av drikkevareløsninger for arbeidsplassen, med kaffe som sentralt satsingsområde, er vårt omdømme for innovasjon og kundeservice bygget på vår utvikling av vannkjølere. Det er spennende for oss som selskap at vi kan stadfeste vår posisjon som ledende tilbyder av vannkjølere ved å bringe enda en nyskapende løsning til markedet. Vi har jobbet hardt for å kunne lansere den nye serien, og er sikre på at det vil få våre kunder til å smile! "

Eden Springs har nylig sluppet en serie kaffeløsninger på alle sine 15 europeiske markeder. Dette inkluderer lanseringen av vår egen merkevare, Edenissimo, Italienske Lavazza, samt lokale tilpassede kaffemerker.

For ytterligere informasjon, kontakt Catherine Stidwell, Group Marketing & Communications Director på +41 58 404 2054.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Om Eden Springs Group

Eden Springs er Europas ledende leverandør av drikkevannløsninger til arbeidsplassen, og tilbyr et bredt spekter av flaskematede vannkjølere, dispensere tilknyttet vannettet, PET-flasker og kaffetjenester til kontoret. Selskapet etablerte seg i Europa i 1997, og ble mindre enn åtte år senere den ledende tilbyderen av vannkjølere, med bredest geografisk dekning i Europas vannkjølerindustri. Med et nettverk av filialer og vannkilder i 15 land, tapper og distribuerer Eden Springs mer enn 430 millioner liter vann årlig, og betjener mer enn en halv million kontorer. Eden Springs har hovedkontor i Sveits, og har 1 500 ansatte.

www.edensprings.no

Tall og fakta om Eden Springs Group
Omsetning: 260 millioner euro Mer enn 900 servicebiler
23 millioner 18,9 l-flasker solgt årlig       Er å finne på mer enn en halv million kontorer