Ny avtale gir Travellinks kunder billigere samtaler og surfing med mobilen

Report this content

Travellink tilbyr nå, som første onlinereisebyrå, sine reisende å ringe og surfe helt uten roamingavgift i ferien. Tjenesten tilbys ved hjelp av MobiTrotters app og omfatter samtlige land i verden.

–Nå gir vi våre reisende et veldig godt alternativ til teleoperatørenes høye roamingpriser, fremfor alt i USA og til andre destinasjoner langt unna, sier Travellinks Nordensjef, Erik Wikander.

MobiTrotter kombinerer vanlig mobiltelefoni med IP-telefoni, noe som betyr kraftig reduserte priser. Tjenesten fungerer via WiFi eller med et lokalt simkort og gir reisende mulighet til å ringe fra sine ordinære telefonnumre via appen MobiTrotter.

– Vi er svært glade for at Travellink, som er Nordens største onlinereisebyrå, nå tilbyr våre tjenester til sine reisende i hele Norden, sier adm.direktør Peter Bjurström i MobiTrotter.

MobiTrotters app retter seg i første omgang mot kunder som reiser utenfor EU. Med appen ringer man helt gratis til andre MobiTrotter-brukere innenfor samme WiFi-soner. De som vil ha full dekning og ikke vil være avhengige av WiFi, kan bruke appen sammen med et lokalt simkort eller Skyroam WiFi hotspot. Skyroam er en «dings» som raskt og enkelt gir reisende sikker internettoppkobling for opptil fem ulike brukere på telefoner, nettbrett og laptop.

Tjenesten gir samtale- og datadekning til lave priser uansett hvilket land kunden besøker.

– De reisende sparer opptil 95 prosent på å ringe og ta imot vanlige GSM-samtaler, og det er enda mer å spare på mobilsurfing sammenlignet med ordinære roamingpriser, sier Peter Bjurström.

MobiTrotters mobiltjenester kan bestilles fra og med nå på Travellinks hjemmeside med 10 prosent rabatt.

For ytterligere informasjon, kontakt:

TravellinkPeter Hellström, Pressansvarlig
Mobil: +46 (0)73-7736041