ege Soft Dreams: Nye muligheter – samme pris

En leketøysprojektor som forstørrer tegninger av Disney-figurer, er inspirasjonen bak en ny teknikk som egetepper benytter og som nå gjør det mulig å levere Soft Dreams-tepper i alle tenkelige former. Oppskriften er enkel, resultatet unikt og prisen den samme!

Fra “Any size” til “Any shape” Ved hjelp av en helt ny produksjonsteknikk hos egetepper kan hvem som helst levere en tegning med et omriss av et teppe og få det produsert i nøyaktig den formen man måtte ønske. Teknikken kalles ”Any shape” og egner seg særlig til Soft Dreams-kolleksjonen, som fra før av er tilgjengelig i individuelle størrelser. De myke og personlige Soft Dreams-teppene er et populært innslag i boliginnredningen, ettersom ubegrensede muligheter når det gjelder form og størrelse gir full frihet til å skreddersy teppene etter personlige behov og ønsker. Salgsdirektør Mads Lindegaard i egetepper er begeistret for den nye utviklingen. ”Denne teknikken gir spennende muligheter. Løse tepper på gulvet kan ha samme form som mønsteret på tapetet. Lillesøster kan selv tegne formen på teppet til barnerommet, og firmalogoen kan gjenspeiles i teppets form”, forteller han. Også i produksjonen vekker den nye teknikken glede. Produksjonssjef Aksel Heltoft smiler bredt under demonstrasjonen av konstellasjonen som gjør arbeidet mulig. ”Prosessen er så enkel at vi kan skjære til teppene på stort sett samme tid og til nøyaktig samme pris som firkantede og runde Soft Dreams-tepper. Det eneste vi krever av tegningen, er at hver del av teppet har ett fastsatt mål. Dette for at teppet skal ha riktige dimensjoner når tegningen forstørres opp på det før tilskjæringen”. Langtidsholdbare løsninger Soft Dreams-kolleksjonen ble nettopp oppdatert med syv nye og spennende farger. Det er designeren Mette Kofoed Nielsen som står bak de nye fargene. "Nå for tiden er det mer fokus på langtidsholdbare løsninger, noe som også gjenspeiler seg i valget av de nye fargene til Soft Dreams-kolleksjonen. Derfor har jeg forsøkt å skape farger med et eksklusivt uttrykk, som kan sette prikken over i-en i boliginnredningen”, forteller hun. ”Luvstrukturen og fargespillet gir et mykt, levende og sprudlende uttrykk som gjør at man får lyst til å ta på teppene". Med det nye supplementet omfatter Soft Dreams-kolleksjonen totalt 21 farger, som spenner fra de dempede og elegante til de friske og sterke. Teppene er fremstilt av 100 % polyamid med stor slitestyrke, noe som gir et flott teppe i lang tid. Teppene er dessuten permanent antistatiske, og testet og godkjent i henhold til dansk inneklimamerking. Soft Dreams - Any shape gir altså uante muligheter til å skape vakre og langtidsholdbare løsninger som kan tilpasses den enkeltes smak og som samtidig oppfyller de krav som et moderne hjem stiller til et sunt inneklima.