egetæpper introduserer et helt unikt hotellkonsept

Den danske teppeprodusenten egetæpper a/s har utviklet en ny teppekolleksjon for hoteller og restauranter. Kolleksjonen legger vekt på enkle linjer og god design. Designerne bak kolleksjonen har tatt utgangspunkt i kroppens fem sanser som inspirasjonskilde, og slik fanger Sense-kolleksjonen naturens harmoni og gir enhver innredning stil, komfort og atmosfære

Mønstre som er utviklet spesielt for hotellrom Denne kolleksjonen er den første med mønstre som er spesielt utviklet for hotellrom. Da disse mønstrene ble tegnet, ble det tatt spesielt hensyn til hotellrommenes typiske størrelser og innredning. Slik har virksomheten lykkes med å skape en standardkolleksjon med et unikt uttrykk. - Sengen er hovedelementet i ethvert hotellrom. Derfor har vi tatt utgangspunkt i sengens plassering, og på den måten laget en rekke mønstre som gjør gulvet til en integrert del av rommets innredning. I den forstand er denne kolleksjonen mer enn ”bare” tepper. Den bidrar til å skape en unik helhet i rommet, forklarer Elisabet Sommerfeldt, én av de mest sentrale kreative sjelene bak Sense-kolleksjonen. Elisabet Sommerfeldt jobber som kreativ leder for egetæppers tyske datterselskap. Stilfull zen-innretning - Ved å skape Sense-kolleksjonen ønsker vi å følge en trend som brer om seg i store deler av verden. Stilen er nært tilknyttet den spirituelle verden, som vi oppsøker for å finne roen. Som moderne mennesker med en hverdag som ofte er hektisk og travel, søker vi tilfluktssteder hvor vi kan ta en pause fra den stressende hverdagen. Det er en tendens som vi ser vokser særdeles innenfor spa og velvære. Der skaper man en rolig og meditativ stemning ved å bruke nøytrale fargesammensetninger og naturlige materialer som stein og tre, forteller Elisabet Sommerfeldt. - Vi mener at teppegulv har mange fordeler når det gjelder både design, inneklima og atmosfære. Vi har skapt Sense med utgangspunkt i denne overbevisningen. Sense er en multifunksjonell kolleksjon som omfatter en lang rekke moteriktige designmuligheter, fra organiske og bølgede linjer til regelrette og lineære design. Samtidig er kolleksjonen utviklet med fokus på miljøhensyn og inneklimaegenskaper, fortsetter Elisabet Sommerfeldt. Akustiske egenskaper i stilfull design – Tekstil har etter vår mening en rekke åpenbare fordeler når man skal innrede et hotell. Teppene er myke og behagelige å gå på. Med Sense-kolleksjonen har vi dessuten kombinert trenden innen moderne innredningsdesign med gode inneklimaegenskaper. I tillegg til å tilføre spirituell skjønnhet til innredningen, bidrar kolleksjonen på denne måten med gode akustiske egenskaper og god gangkomfort. Med tepper fra Sense kan man dermed unngå slike harde gulv som er forbundet med harde materialer som stein og tre. Dette er til glede for både hotellets gjester og ansatte, forteller Elisabet Sommerfeldt. Om egetæpper a/s egetæpper a/s er i dag Skandinavias største produsent av tekstile gulv, herunder vegg-til-vegg-tepper, teppefliser og avpassede tepper, som markedsføres over hele verden via egne salgsselskaper og lokale agenturer. egetæppers mål er ”å hjelpe kundene til pene og sterke gulvløsninger som skaper trivsel”. Du kan lese flere nyheter fra egetæpper på www.egecarpet.com. Dersom du har spørsmål eller trenger mer informasjon, må du gjerne kontakte: Krestina Magdal Nielsen, PR- og kommunikationsmedarbeider Tlf.: 97 11 74 57 E-post: kni@ege.dk