Et friskt pust med ny fliskolleksjon fra egetæpper

egetæpper lanserer nå CONTRAST, en ny kolleksjon i det populære teppefliskonseptet MODULAR EXPRESS. En kolleksjon som ifølge egetæpper representerer ’et friskt pust’ på dagens marked for teppefliser.

God kvalitet og moderne utseende! CONTRAST tilfører en ny dimensjon til det populære MODULAR EXPRESS-konseptet – et konsept som særlig har blitt populært i kontormiljøer verden over. Med utgangspunkt i fem ulike designhistorier har designerne Karen Lund Hansen og Stina Kruse Kidmose satt sammen en kolleksjon av mønstre med et uttrykk som spenner fra det avdempede og klassiske til det mer iøynefallende og stilskapende. En spennvidde som gir nye muligheter og bruksområder.

Bryter med kjente strukturer
Mønstrene i CONTRAST-kolleksjonen blir presentert i en inspirerende og oversiktlig katalog inndelt i fem designhistorier med hvert sitt særpreg. ”Inspirasjonen til de fem designhistoriene er hentet fra hverdagen og miljøene vi ferdes i til daglig”, forteller Karen Lund Hansen. ”Naturen og moderne storbyarkitektur er eksempler på hvor kontrastfylte miljøer vi er inspirert av. Vi har lagt naturens organiske overflater og rustikke strukturer under lupen. Arkitekturens sammensatte konstruksjoner og strenge linjer er bearbeidet og satt sammen på nye måter. Resultatet er en omfattende kolleksjon av nyanserte og uttrykksfulle mønstre med fokus på kontraster. Kontraster i form og farge samt i proporsjoner og detaljer”, fortsetter hun.

Kolleksjonen består av 31 mønstre som kan fås i ulike farger og i et utvalg av egetæppers velkente highline modular kvaliteter. ”Med mønstrene i CONTRAST ønsker vi å skape en ensartet og samtidig spennende og levende flate i rommet. Den store spennvidden i kolleksjonen gjør det mulig å finne en stil som passer uansett hvilket miljø man ønsker å fremheve” forteller Stina Kruse Kidmose. ”Både hotellbransjen, forretningsverdenen, transportsektoren og kulturlivet kan finne mønstre som underbygger og fremhever deres spesielle identitet. Dessuten kan mønstrene fargesettes og kombineres etter ønske, noe som gjør kolleksjonen utrolig fleksibel og varig”.

Fleksibelt og funksjonelt konsept
MODULAR EXPRESS-konseptet består av 48 x 48 cm teppefliser med mange gode egenskaper. Flisene gir god akustikk og er fremstilt med egetæppers spesialutviklede og patenterte tekstilbakside. ”Baksiden av mange teppefliser på markedet inneholder PVC og bitumen – det gjør ikke egetæppers”, forteller miljøsjef Jan Ladefoged. ”Det er vi stolte av, og teppeflisene er en del av egetæppers sterke engasjement for et grønnere miljø. Det går dessuten minimalt med materiale til spille ved leggingen, og vi har mange miljødeklarasjoner som dokumenterer hvordan MODULAR EXPRESS påvirker miljøet gjennom hele produktets levetid. Det skaper gjennomsiktighet og gir kundene stor trygghet i bruken av teppet”. I tillegg gir teppeflisene enkel atkomst til kabler og ledninger i undergulvet, og konseptet utmerker seg ved å være ytterst fleksibelt og funksjonelt med hensyn til transport og legging.

Kombinasjonen av det stemningsfulle og fleksible designuttrykket, de gode akustiske egenskapene og alle miljøhensynene gjør CONTAST til et spennende eksempel på en moderne klassiker!

Hvis du har spørsmål eller trenger mer informasjon, må du gjerne kontakte: Dorthe Kallestrup, PR- og kommunikasjonsmedarbeider Tlf.: +45 97 11 74 57 E-post: dak@ege.dk

egetæpper a/s, Industrivej Nord 25, DK-7400 Herning, Tlf.: +45 97 11 88 11, www.egecarpet.com