Chamois sommarnyheter – tusen år gammalt

Chamois har tittat djupt in i den orientaliska textilkulturens själ. Det är kärlek till det genuina hantverket där ett tusenårigt textilarv hämtas från äkta känslor och uttryck. Det görs nu levande där dåtid och nutid möts och kombinerar öst- och västvärldens sätt att se på estetik och design.

Inför våren 2015 har Chamois skapat en ny kollektion av exklusiva, handtryckta blockprintdukar, och bygger därmed vidare på förra årets försäljningssuccé. Dukarna kommer i två klassiska paisleymönster och flera nya inspirerande färger såsom grönt, rost, orange, rosa, sand, grått och flera blå nyanser. Nytt är även vackert handgjorda quiltade överkast, handbroderade kuddar och kökshanddukar i blockprint – all made by hand and love.

Välkommen att besöka oss på Gave og Interiör 22-25 januari i monter C02:43.

Chamois delar sin passion

Chamois resa startade i Indien där grundaren Charlotte Amlé förälskade sig i det orientaliska textilarvet som utvecklats under tusentals år. Företaget har byggt personliga relationer med små familjeägda hantverksföretag som kombinerar genuina traditioner och tekniker med bra arbetsförhållanden. Chamois lanserade sin första Home-kollektion för ett år sedan och varumärket är redan representerat i ett 50-tal noggrant utvalda butiker i Sverige.

För ytterligare information och utlåning vänligen kontakta:
EKPR & Kommunikation │Telefon: 08-667 22 06 │E-mail:
info@ekpr.com
Högupplösta bilder finns på