Enkelrum E50, et helt nytt konsepthus på inntil 50 kvadratmeter

Report this content

Husprodusenten Enkelrum har utviklet et nytt konsepthus for å møte de nye reglene som trer i kraft 1. juli i år. De gir huseiere muligheten for å bygge et frittstående bygg på inntil 50 kvm uten byggetillatelse. De nye reglene gir huseieren mulighet for å optimalisere sine hus for beboelse og flytte ut hjemmekontor og hobbyvirksomhet i et nytt bygg utenfor huset. Enkelrum kan tilby disse kundene bedriftens nye husmodell, E50.

Enkelrums konsepthus, E50, bygger på to av deres hus på 25 kvm, bygges sammen til et bygg på totalt 50 kvadratmeter.

–     Vår ide, å kombinere to Enkelrumshus til et bygg, gir kunden mulighet å bruke Enkelrums E50 til både kontorplass og hobbyrom, skrivestue, lager, veksthus, lekerom med mer, sier Rune Bertheussen, svenske Enkelrums representant i Norge. Hele familien får derfor glede av det nye bygget.

Takket være de nye reglene kan mange nå skape sitt eget musikkstudio, maler eller atelier eller noe helt annet som du ikke har muligheter til i ditt hus i dag. Det er bare fantasien som setter begrensninger for hvordan huset kan brukes.

Leveres ferdig på plass

–     Våre kunder kjenner oss som leverandør av ferdigbygde fritids- og ”Compact living”-hus på opptil 30 kvadratmeter, forteller Rune Bertheussen. Byggene leveres helt ferdig og fullt utrustet direkte til tomt.

Som Enkelrums øvrige hus kommer nye E50 ferdigbygget og løftes på plass. Byggene kobles sammen og er klare til bruk. Det nye bygget kan brukes kan brukes direkte.  Kundene slipper å bruke tid på å organisere et byggeprosjekt og kan heller fokusere på innredningen og ta hele bygges raskt i bruk.

Huset leveres ferdigmalt utvendig og er vinterisolert så det er laget for helårsbruk. Til og med el-istallasjonen er montert og el-uttak, belysning med innfelte spotlights inn- og utvendig er på plass.

Løsningen for kundene er enkelhet og at det er tidsbesparende og man behover ikke vente lenge. Bygget kan leveres på 6-8 uker etter bestillingen er gjort, avslutter Rune Bertheussen.

Med en vanlig kranbil kan E50 løftes ca. 15 meter inn på tomten fra vei. For lengre løft inntil 50 meter brukes mobilkran. På vanskelige tilgjengelige steder, som f. eks øyer i skjærgården eller på veiløse området, finnes det andre leveringsløsninger.

Hva sier loven om frittligeende bygninger på inntil 50 kvadratmeter

Frittliggende bygning på bebygd eiendom på inntil 50 m2 med avstand minimum 1,0 m fra nabogrensen kan settes i gang uten søknad, men forutsetter at:

• Maksimal mønehøyde er 4 meter og gesimshøyden(der vegg/tak møtes) er 3 meter målt fra  ferdig planert terrengs gjennomsnittsnivå omkring bygget.
  • Bygget må kun være i en etasje og være uten kjeller.
  • Bygningen kan brukes til garasje, uthus, veksted, atelier, sommerstue, grillhus, veksthus med mer
  • Bygget kan ikke inneholde beboelsesrom som kjøkken, stue, soverom eller våtrom eller brukes til overnatting.

Les mer her

For mer informasjon, kontakt:
Rune Bertheussen
E-post: rune@enkelrum.se

www.enkelrum.se/nb/

Jörgen Axelson, direktør
E-post: jorgen.axelson@enkelrum.se
Telefon: 46 8 758 55 90

Om Enkelrum
ENKELRUM - ANNEKS FOR ALLSIDIG BRUK ÅRET RUNDT, FERDIG FOR Å LØFTES PÅ PLASS!
Anneks Enkelrum er en smart og velbygd helårsløsning for deg som vil ha ett anneks med det lille ekstra, som liker god design, fine detaljer og holdbare materialer – og som ønsker å bruke din dyrebare fritid til annet enn gjør-det-selv-prosjekter.

Les mer om oss i vårt presserom eller på vår hjemmeside, www.enkelrum.se/nb

Tags:

Sitater

Vår ide, å kombinere to Enkelrumshus til et bygg, gir kunden mulighet å bruke Enkelrums E50 til både kontorplass og hobbyrom, skrivestue, lager, veksthus, lekerom med mer. Hele familien får derfor glede av det nye bygget.
Rune Bertheussen, svenske Enkelrums representant i Norge
Løsningen for kundene er enkelhet og at det er tidsbesparende og man behover ikke vente lenge. Bygget kan leveres på 6-8 uker etter bestillingen er gjort.
Rune Bertheussen, svenske Enkelrums representant i Norge