Vi løfter ditt nye anneks på plass, fullt beboelig fra første dag

Den svenske husprodusenten Enkelrum lanserer nå E25, et ferdiginnredet anneks på 25kvm med både kjøkken og baderom, på det norske markedet. Til sin hjelp med lansering og salg har Enkeltrum sin nye representant, Rune Bertheussen med flere års erfaring fra det norske eiendomsmarkedet. Enkelrums ferdiginnredete året rundt hus, i størrelsene fra 10 til 25 kvm, er klare til innflytting når de, med hjelp av en kranbil, løftes direkte på plass på den ferdige tomten.

Enkelrum er en ledende produsent av ferdigbygde anneks og hytter i Sverige. Selskapets konsept med ferdigbygde anneks som løftes på plass, klar for innflytting, løser raskt og behagelig behovet for å få ekstra rom på tomten eller en fritidsbolig for bruk hele året.

Et konsept som Rune Bertheussen ser et stort potensiale i:

-       Enkelrums løsning gjør at man som kunde har full kontroll på totalkostnaden. Det blir ikke problematiske overraskelser når husene leveres helt nøkkelferdige. Til og med el-installasjonen, med innfelte spotlights inn- og utvendig som styres av dimmere, er montert og klar. Det skal blir morsomt å få introdusert de nye E25-husene i Norge, i tillegg til de populære E15 og E20 modellene.

Fordi hvert hus bygges etter bestilling kan selskapets kunder være med å påvirke hvordan innredningen skal se ut, hvor innervegger, kjøkken og baderom skal plasseres. En fleksibilitet som verdsettes høyt på samme måte som det smakfulle designet og alle de fine detaljene. Minst like viktig er det å slippe å bry seg om byggeprosessen. Da er det bedre å bruke tiden på hyggelige aktiviteter.

-       Vi er glade for at Rune er på plass, sier Jørgen Axelson, direktør hos Enkelrum. Det blir mye lettere for våre norske kunder som søker ekstrarom eller et fritidshus å ha en lokal kontakt som kan markedet og det lokale regelverket.

Mange bruksområder

-        Det finnes like mange eksempel på tilpasninger som det finnes Enkelrum, sier Jørgen Axelson. Vi har levert Enkelrum fra tradisjonelle fritidshus til studioer, poolhus, badstu, kontor, atelier, servicebygg og ekstrarom til familien.

Både Rune og Jørgen ser et marked for Enkelrum kontorløsninger. Trenden er helt klar, flere jobber hjemme og mange næringsdrivende har hjemmekontor i egen bolig. Da er et Enkelrum kontor i hagen en god løsning. Husene er løftbare og kan flyttes når som helst.

Enkelrums anneks bygges ferdig på fabrikken nord for Stockholm. Huset har et tidløst design og store vindusarealer gir mye lys uansett værtype. Samtlige Enkelrum leveres med 3-lags vinduer med rammer i tre og massive furugulv. Huset løftes på plass på kundens tomt 6-8 uker etter bestillingen er mottatt. Alt kunden må gjøre før kranbilen kommer er å ha en passende plass klar med fundament eller søyler i overensstemmelse med Enkelrums tegninger, samt strømtilkobling. Vann/avløp må også være forberedt hvis det skal kobles til.

Se en typisk leveranse av et Enkelrum produkt: https://www.youtube.com/watch?v=guYb9CW6IgM

Fakta nye E25
Mål E25: 3,5 m x 7,5 m, høyeste ytre takhøyde 3,20 m,
Indre takhøyde 2,40 - 2,70 m
Komplett kjøkken og baderum
Ferdigmalt og vinterisolert
3-lags vindu fra svenske Traryd
Massiva furugolv
Liggende finsaget panel på vegger og tak
Pris E25 komplett (inkl. kjøkken og baderum): 446 000 SEK inkl. moms

Om Enkelrum
ENKELRUM - ANNEKS FOR ALLSIDIG BRUK ÅRET RUNDT, FERDIG FOR Å LØFTES PÅ PLASS!

Anneks Enkelrum er en smart og velbygd helårsløsning for deg som vil ha ett anneks med det lille ekstra, som liker god design, fine detaljer og holdbare materialer – og som ønsker å bruke din dyrebare fritid til annet enn gjør-det-selv-prosjekter.  Les mer om oss i vårt presserom eller på vår hjemmeside, www.enkelrum.se/nb

For mer informasjon, kontakt:
Rune Bertheussen
E-post: rune@enkelrum.se

www.enkelrum.se/nb/

Jörgen Axelson, direktør
E-post: jorgen.axelson@enkelrum.se
Telefon: 46 8 758 55 90

Om Enkelrum
ENKELRUM - ANNEKS FOR ALLSIDIG BRUK ÅRET RUNDT, FERDIG FOR Å LØFTES PÅ PLASS!

Les mer om oss i vårt presserom eller på vår hjemmeside, www.enkelrum.se/nb

Tags:

Om oss

Om Enkelrum Industridesigneren Claes Grönwall vet hvor lang tid det tar å bygge en minihytte. Derfor tegnet han “Enkelrum”. En lekker og funksjonell minihytte som kan brukes året rundt for alle formål, der flater og volum er maksimalt utnyttet. Forskjellen mellom ute og inne avgrenses av de store vinduspartiene. Et hus som leveres helt ferdig. Bare til å flytte inn. Dette var i 2005 og i 2006 begynte de første hyttene å bli levert fra egen snekkerfabrikk i Göteborg, via designfirmaet 436 Design AB. I 2008 ble reglene for å bygge små bygg uten byggetillatelse forandret fra 10 kvm til 15 kvm, og den påfølgende våren 2008 ble de første 15 kvm minihyttene fra Enkelrum levert. En større modell, E20 på 20 kvm ble også lansert i 2008. I løpet av 2009 hadde vi vokst ut av våre lokaler, og virksomheten ble overført til firmaet Hevra AB. I dag skjer all produksjon av minihytter i Åkersberga, nord for Stockholm. I løpet av 2011 introduserte vi S15, hus med saltak og med samme grunnkvaliteter som E15. Videre kom E15 Basic, en enklere variant av E15 Original først og fremst med mindre vinduspartier.

Sitater

- Enkelrums løsning gjør at man som kunde har full kontroll på totalkostnaden. Det blir ikke problematiske overraskelser når husene leveres helt nøkkelferdige. Til og med el-installasjonen, med innfelte spotlights inn- og utvendig som styres av dimmere, er montert og klar. Det skal blir morsomt å få introdusert de nye E25-husene i Norge, i tillegg til de populære E15 og E20 modellene.
Rune Bertheussen