Salget doblet på et halvt år

Report this content

Eurofotos fotobøker vinner stort i en omfattende fotoboktest gjennomført av fagbladet Fotografi. Samtidig er markedet i ferd med å ta av. På det siste halvåret har selskapet doblet salget av fotobokprodukter i Norge.

Konkurrentene er ikke for småfisk å regne; både Apple, Elite Foto, Japan Foto og Foto Knudsen måtte se seg slått av Eurofotos webbaserte fotobokløsning. - Dette er et utrolig hyggelig resultat for oss, sier Rolf Kjetil Egge i Eurofoto. Vi har selv visst at våre fotobøker holder topp kvalitet, men det er selvsagt gledelig å få denne anerkjennelsen fra en objektiv tredjepart. Det betyr mye for alle oss som jobber her, og er en ekstra motivasjon for å fortsette å utvikle de beste fotoboktjenestene på markedet. Fotobok, en ny favoritt i fotomarkedet Fotobok er som et digitalt fotoalbum der du kan laste opp egne bilder og plassere disse inn på sidene sammen med dine egne tekster. Dette er det raskest voksende fotoproduktet i Norge, og utgjør i dag nesten 20 % av det totale online markedet. Eurofoto var tidlig ute med lansering av en slik online fotobokløsning, og vinner stadig nye begeistrede fotokunder. - Salget på fotobøker har eksplodert, og i løpet av et år har omsetningen av fotobøker økt med 100% sier daglig leder i Eurofoto, Rolf Kjetil Egge. - Vi ser at dette er den nye trenden da færre fremkaller bildene sine analogt, og ikke minst er en meget populær gave. Fotografi gjennomfører regelmessige tester av profesjonelt og halvprofesjonelt digitalt fotoutstyr. Denne gangen er det fotobokkonsepter som har vært under lupen. I utgave nr 4 som ble utgitt på forsommeren var bestilling og utforming i fokus, deretter ble testresultatet og levering presentert i septemberutgaven. Her bedømmes resultatet ut i fra bildekvalitet, papirkvalitet, leveringstid, presentasjonen og verdi for pengene. ”Vi fant Eurofotos webprogram brukervennlig, med få forbehold. Fotoboken fra Eurofoto er stilren og enkel, med et sort omslag og vindu som viser utsnitt av bildet på første innside. Innbindingen og bindet virker å være av god kvalitet, og presentasjonen overlever etter vår bedømmelse en profesjonell vurdering, for eksempel som portofolio eller bilder for salg” heter det i Fotografis vurdering. Også Eurofotos lave priser, det store utvalget av bakgrunner og illustrasjoner, samt leveringstiden på kun fire dager er medvirkende årsaker til at Eurofoto kåres til bedre enn samtlige konkurrenter.

Tags: