Lars Christensen ny konsernsjef i Expert

(Gjeller å sen, 29. november 2011) Lars Christensen er utnevnt til ny konsernsjef i Expert AS. Christensen er i dag adm. direkt ø r i Expert Danmark. Han tiltrer stillingen 1. desember 2011.

Lars Christensen etterf ø lger Ø yvind Winther som har sagt opp sin stilling. Winter har v æ rt konsernsjef siden 1. januar 2010.

- Ø yvind Winther har ledet selskapet i en turbulent og arbeidskrevende periode. Jeg har respekt for hans valg om å g å tilbake til sin gamle jobb som adm. direkt ø r i Apokjeden (Apotek 1). Jeg takker ham for innsatsen i Expert og ø nsker ham lykke til videre, sier styreleder i Expert, Svein Sivertsen.

Lars Christensen har v æ rt sentral i utviklingen av Experts forretningsplaner. Han har v æ rt landssjef for Expert i Danmark i to å r. Forut for dette var han i seks å r adm. direkt ø r for den danske varehuskjeden Bilka A/S, som er eiet av et av Danmarks st ø rste detaljkonsern Dansk Supermarked A/S. Christensen hadde ulike lederstillinger i Dansk Supermarked f ø r han ble Bilka-sjef.

- Lars Christensen er en ekte retailer og har gjort en meget god jobb som leder for Expert i Danmark. Det er viktig at han som ny konsernsjef n å f å r ledet hele forbedringsprogrammet og dermed har eierskap til den nye forretningsplanen som er lagt for Expert for de neste å rene, understreker Svein Sivertsen.

Expert har sammen med sin eier utviklet en aggressiv forretningsplan frem til 2014. Samtidig er konsernet godt i gang med et forbedringsprogram for å etablere en mer konkurransedyktig kostnadsbase, innfase ny forretnings- og organisasjonsmodell samt betydelig forbedre konsernets innkj ø pssystemer. M å let med forbedringsprogrammet er å f å til et styrket og mer konkurransedyktig Expert.

Expert er en ledende forhandler av forbrukerelektronikk til nordiske forbrukere gjennom landsdekkende butikknett og nettbutikker i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Totalt har Expert 840 butikker. Expert er 100 prosent eiet av Awilhelmsen-gruppen. Konsernet har sterk internasjonal tilknytning gjennom medlemskap i verdens st ø rste salgsorganisasjon innen forbrukerelektronikk, Expert International og Expert Global.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Svein Sivertsen, styreleder i Expert, telefon (+47) 92885111

Tags: