Favoptic tilbyr en helt ny måte å prøve ut briller online

Favoptic har lansert et nytt verktøy som gjør det mulig å prøve innfatningen direkte på nettstedet deres. Du laster bare opp et bilde av deg selv, deretter kan du prøve innfatningene du synes du passer best i. I motsetning til andre, liknende nettløsninger, viser Favoptics patentsøkte verktøy selve forholdet mellom innfatningen og ansiktet - noe som gjør bildet veldig realistisk.

Favoptic var den første i verden til å selge briller på nettet, og har over en halv million kunder. Nøkkelen til suksessen har vært å tvinge prisene ned. Et par komplette briller koster rundt 395 kroner.

Lettere å spare penger

– Tanken er selvsagt å gjøre det så enkelt som mulig for kundene våre å spare penger. Derfor tilbyr vi mange forskjellige måter å teste ulike innfatningene våre, uten å måtte besøke en optiker, sier Carl Erik Eriksson, administrerende direktør i Favoptic.

I tillegg til det nye verktøyet, som gjør det mulig å teste direkte på nettet, tilbyr også Favoptic kundene å låne opptil seks innfatninger hjem, og prøve på egenhånd.

For mer informasjon, vennligst kontakt Carl Erik Eriksson, administrerende direktør, Favoptic, epost: carl.erik@favoptic.com Telefon: 46 707 77 09 10

Favoptic selger briller på nettet, og direkte fra sliperiet. Derfor selges de uten unødvendige mellomledd eller andre ting som fordyrer. Dermed kan Favoptic presse prisene ned. Favoptic var den første i verden til å selge briller direkte til forbrukerne via internett. I dag har selskapet eksistert i elleve år. Det har flere hundre tusen kunder i Sverige, Norge, Finland, Danmark og Tyskland. Les mer på www.favoptic.no

Tags:

Om Favoptic Favoptic var den første aktøren på nettet som solgte briller. Selskapet feiret tiårsjubileet sitt i 2011. I dag har selskapet over en halv million kunder i Sverige, Norge, Finland, Danmark og Tyskland. Ved hjelp av den nyeste, digitalt kontrollerte slipeteknologien kan glass nå slipes mer nøyaktig, mer effektivt og med en individuell, optimal sliping. Ordrene som Favoptics kunder selv gjør på nettet, går direkte fra hjemmesiden til sliperiet. Når brillene er klare, sendes de hjem til kunden. Brillene går verken gjennom grossister eller optikerbutikker. Derfor kan Favoptic tilby kundene sine briller til svært gunstig pris. Ferdige kvalitetsbriller leveres til kunden i løpet av 7-10 dager. Nettet kan godt være selve fundamentet for Favoptics suksesshistorie, men den personlige kontakten har vært like viktig for veksten i selskapet. Favoptics kunnskapsrike og erfarne kundeservice har åpent hver ukedag, fra 9.00 til 18.00. Favoptics nettside og butikk finner du her: www.favoptic.no. Høyoppløselige bilder er tilgjengelige her: http://www.favoptic.se/press/products