Nettutfordreren Favoptic spisser tilbudet sitt til norske brillekunder.

Favoptic har tilbudt kunder i Norge å kjøpe briller via nettet i flere år. Årsaken til suksessen er blant annet den lave prisen og den enkle måten å låne hjem og kjøpe briller. Nå utvider foretaket tilbudet sitt og lanserer Favoptic Personal PrintTM, en ny tjeneste som innebærer at norske kunder enkelt kan designe sine egne briller.

Genom Favoptics nya tjeneste, Favoptic Personal PrintTM, kan kunder nå designe sine egne brilleinnfatnin- ger. Det gjøres enkelt ved at man laster opp et hvilket som helst bilde, mønster eller farge som man vil skal dekke stengene på brillene. Siden kan man manipulere bildene ved å forminske, forstørre, rotere og forskyve til man er helt fornøyd. Det er vanlig hos Favoptic at man kan låne hjem innfatningene og prøve i ro og mak, helt uten kostnad. Den endelige prisen for et par egendesignede brilleinnfatninger inkludert glass, med kundens egne styrker, er 495 norske kroner (inkludert frakt). Favoptic har solgt briller på nettet i åtte år. Suksessfaktorer som pris, kvalitet og en enkel måte å låne hjem og kjøpe Favoptics briller har bidratt til at foretaket har etablert seg som utfordrer i det allerede sterkt konkurranseutsatte brillemarkedet. Foretaket er i dag etablert i Sverige, Finland, Danmark og Norge, og har innledet en etablering i Tyskland.

Tags:

Om Favoptic Favoptic var den første aktøren på nettet som solgte briller. Selskapet feiret tiårsjubileet sitt i 2011. I dag har selskapet over en halv million kunder i Sverige, Norge, Finland, Danmark og Tyskland. Ved hjelp av den nyeste, digitalt kontrollerte slipeteknologien kan glass nå slipes mer nøyaktig, mer effektivt og med en individuell, optimal sliping. Ordrene som Favoptics kunder selv gjør på nettet, går direkte fra hjemmesiden til sliperiet. Når brillene er klare, sendes de hjem til kunden. Brillene går verken gjennom grossister eller optikerbutikker. Derfor kan Favoptic tilby kundene sine briller til svært gunstig pris. Ferdige kvalitetsbriller leveres til kunden i løpet av 7-10 dager. Nettet kan godt være selve fundamentet for Favoptics suksesshistorie, men den personlige kontakten har vært like viktig for veksten i selskapet. Favoptics kunnskapsrike og erfarne kundeservice har åpent hver ukedag, fra 9.00 til 18.00. Favoptics nettside og butikk finner du her: www.favoptic.no. Høyoppløselige bilder er tilgjengelige her: http://www.favoptic.se/press/products