Fazer Food Services satser på vekst og har ny ledelse i Norge

Fazer Food Services er en ledende aktør innenfor personalrestauranter i Norden og betjener mer enn 120 spisesteder i Norge. Måltider, gjennom en hel arbeidsdag, har fått mer og mer fokus de senere år.  Smak, sunnhet, bærekraft og miljø er nøkkelord i denne sammenheng.  Fazer er ledende i denne utviklingen i Norden og har bl.a. i disse dager utgitt en egen trend rapport om fremtidens mat.   Som et ledd i å styrke satsingen i Norge, har Fazer ansatt nye ledere som skal fremme veksten.

Per Christensen har startet som ny administrerende direktør

Per Christensen har startet som Administrerende Direktør for Fazer Food Services Norge og er med det også medlem av ledergruppen for forretningsområdet Fazer Food Services i det finske storkonsernet.  Fazer Food Services i Norge har ca 600 ansatte, leverer mattjenester i 120 restauranter og personalkantiner i Østlandsområdet, Bergen og Stavanger.  Selskapet hadde i 2018 en omsetning i underkant av 600 MNOK.

Per Christensen kommer fra stillingen som Administrerende Direktør for HMS Host-Umoe F&B Company, som leverer restauranttjenester til de fem største flyplassene i Norge. Han har over 20 års erfaring innen matindustrien, og startet sin karriere som kokk hos Bagatelle og Statholdergaarden i Oslo.  Han har innehatt ledende stillinger i forskjellige matselskaper og er også med-grunnlegger av gourmet hamburgerrestaurantkjeden Døgnvill Bar & Burger.

“Jeg er både stolt og spent over at jeg blir en del av Fazer Food Services, og med det ta del i den videre utviklingen av et selskap som virkelig gjør en forskjell innen både matopplevelser, samfunnsansvar og miljø”, sier Per Christensen.

Samtidig med at Per Christensen har startet som adm direktør, har Jon Eldon inntatt stillingen som Driftsdirektør for Fazer Food Services. Han er en del av ledergruppen i Norge.  Jon kommer fra stillingen som General Manager for Tjuvholmen Drift AS, en del av Selvaag Eiendom. Jon Eldon har lang erfaring innen hotel- og restaurantbransjen. Han har også erfaring over flere år fra ledende stillinger innenfor Facility Management.

Fazer Food Services ser gode forretnings- og vekstmuligheter i Norge. Behovene til kantinegjestene endrer seg til mer helse- og næringsriktig mat, og gjestene er opptatt av bærekraft og miljø.  Dette vil selvsagt påvirke hvordan personalrestauranter og kantiner drives og utformes, og Fazer som leverer over 500 000 måltider pr dag i Norden, ønsker å være ledende innen dette feltet.

Fazer Group

Fazer er et internasjonalt, familieeid selskap med virksomhet innen bakeri, konfektyr og måltidsløsninger. Fazer opererer i 8 land, og eksporterer til 40 land. Fazers misjon er «Mat med mening». Fazer omsatte i 2017 for mer enn 1,6 milliarder Euro, og har omkring15.000 ansatte.

Makes the world taste good

For mer informasjon, kontakt Freddy Eriksen, Kommersiell direktør Fazer Food Services Norge: mob +47 90788203  Mail: freddy.eriksen@fazer.com