Fazer har miljø på menyen

Fazer Food Services ønsker å påvirke sine gjester til å ta sunne og bærekraftige valg på tvers av de Nordiske landene. Derfor har vi iløpet av 2016 gjenomført flere felles, nordiske kampanjer og tiltak, i tillegg til en rekke lokale miljøtiltak. Blant annet har vi lansert vår egen kokebok, "Hekta på grønt".

Hekta på grønt

Fazer vil nå hjelpe sine gjester til å lage, og spise mer grønt også hjemme, og lanserer for første gang en vegetarisk kokebok. Kokeboken «Hekta på grønt» er utviklet av Fazer Food Services egne kokker, med mål om å inspirere hjemmekokken til en grønnere matlaging.

«Mange forbinder Fazer med godteri, sjokolade og brød men med denne lanseringen håper vi at vi kan vise et bilde av oss selv som en pioner innen sunn og næringssrik matlaging”, sier kommunikasjonsansvarlig Ingvild Ross Magnussen

«Hekta på grønt» kan om kort tid kjøpes i utvalgte kaffebarer hos Fazer Food Services. Den lanseres i tillegg digitalt i løpet av 2017.

Ingvild Ross Magnussen
Kommunikasjonsansvarlig
ingvild.ross.magnussen@fazer.com

Fazer er et internasjonalt familieeid selskap med virksomhet innen konfektyr, bakeri og cafedrift samt drift av personalrestauranter for offentlig og private virksomheter. Fazer ble etablert i 1891, og har i dag over 15 000 ansatte, med virksomhet fordelt på 8 land. I år feirer Fazer 125 års jubileum og at det er 150 år siden selskapets grunnlegger Karl Fazer ble født.

I Norge er Fazer Food Services en ledende aktør innen drift av måltidstjenester under varemerket Wilberg, og cateringvirksomhet under varemerket Wilberg Catering. Virksomheten er fordelt på regionene Østlandet, Rogaland og Hordaland. Vi er ca. 650 ansatte med sterkt engasjement og lidenskap, som drifter våre 120 serveringssteder etter verdiene «gjesten i fokus, ren kvalitet og lagånd».

Med slagordet «Vi skaper smaksopplevelser» tilbyr vi den beste maten, laget av de flinkeste medarbeiderne.