Fazer serverer kunststudenter i Bergen

15. August åpnet Bergens første Snøhetta-bygg, Fakultetet for kunst, musikk og design (KMD), hvor Fazer Food Services står for serveringen i kafè Munck

Siden 2005 har arbeidet med Bergens første Snøhettabygg pågått, og våren 2017 sto det klart. Fakultet for Kunst, design og musikk ved Universitetet i Bergen har vært svært opptatt av å finne rett drifter for spisestedet i bygget som de ønsket at skulle være unikt, og ha særpreg. Restauranten skal være et samlingspunkt både for fakultetsledere, elever og øvrig publikum.

«I konkurranse med 6-7 andre konkurrerende aktører, falt valget på Fazer Food Services. Dette på bakgrunn av Fazer sin løsning i forbindelse med ombygning og prosjekt, samt vårt konsept som er skreddersydd for bygget, gjestene og området Møllendal i Bergen. Det skal kun finnes en kafe Munck!», sier Regionssjef for Fazer i Hordaland, Kjartan Tofting.

«Vårt mål er å skape nærhet til studentene, og ivareta deres ønsker og behov for sunn og god mat. Med korte beslutningslinjer og lokal forankring, fleksibilitet og høy kompetanse ønsker vi å skape et levende miljø. Fazer vil tilby et serveringsstilbud som er attraktivt, tilgjengelig og som er et sunt lyspunkt i hverdagen for alle gjester i kafeen», sier Salgssjef for Fazer i Hordaland Benedikte Rasmussen.