Første del av en større leveranse på Valle Hovin er i gang for Fazer

Fazer Food Services AS skrev våren 2017 under på en avtale med Vålerenga kultur- og idrettspark AS og Vålerenga fotball AS om leveranse av kantine, kiosk og VIP-konsepter på Vålerenga Stadion

21. august åpnet Valle videregående skole, og med det, den delen av avtalen som for Fazer innebærer servering av mat og drikke til lærere og elever.

Kantinen på Valle Hovin er en del av flere utvalgte piloter for Fazer’s nye servicebrand Fazer Food & Co. Fazer Food & Co representerer en ny type kantine, og fokuserer på mat, service og atmosfære.

«Vi skal tilby sunne smaksopplevelser, både til store og små gjester.  Alle våre menyer er utviklet av våre kokker, og kvalitetssikret av vårt kulinariske team. Menyen er variert, vi har fokus på lokale råvarer og produkter, men samtidig inspirert av mat fra hele verden. Vi utvikler våre menyer kontinuerlig, og gjerne i samråd med våre gjester. Det er de som skal være mette og fornøyde», sier prosjektsjef i Fazer Esben Krogh

Han sier videre at Fazer ønsker å bidra til at de unge skal utvikle sine smakssanser, og å lage seg gode matvaner. Det mener Fazer er en investering for fremtiden. Mat bidrar til prestasjon og læreevne. Spiser vi bra, føler vi oss bra og vi presterer bedre. Uansett om vi er barn eller voksne.