Per Christensen ansatt som Administrerende Direktør for Fazer Food Services Norge.

Per Christensen er ansatt som Administrerende Direktør for Fazer Food Services i Norge, og blir med det også medlem av ledergruppen for forretningsområdet Fazer Food Services i Norden. Per Christensen har lang erfaring innen forretningsledelse fra ulike selskaper innen måltidstjenester. Han tiltrer stillingen i Fazer senest februar 2019.

Per er idag Administrerende Direktør for HMSHost-Umoe F&B Company, som tilbyr Food & Beverage tjenester til de fem største flyplassene i Norge.

Han har over 20 års erfaring innen matindustrien, blant annet fra ulike roller som Business Controller, Director of Strategy & Business Development og som Administrerende Direktør for forskjellige matselskaper. Per er også med-grunnlegger av "gourmet hamburger"-restaurantene Døgnvill Bar & Burger. Per har studert Hospitality management ved universitetet i Surrey, samt Finance and Accounting ved universitetet i Lancaster.

Andreas Berggren, Administrerende Direktør for Fazer Food Services Business Area sier: “Vi tror det er gode muligheter for Fazer Food Services til å utvikle og vokse innen den norske bransjen for måltidstjenester. Vi tar sikte på å styrke vår posisjon som matekspert, med fokus på gastronomi og bærekraft, og med Pers solide bakgrunn har vi rett og slett en perfekt match”.

Jeg er både stolt og spent over at jeg skal bli en del av Fazer Food Services, og med det ta del i den videre utviklingen av et selskap som virkelig gjør en forskjell innen både matopplevelser, samfunnsansvar og miljø”, sier Per Christensen.

For mer informasjon ta kontakt med:

Andreas Berggren, Administrerende Direktør, Fazer Food Services Business Area, andreas.berggren@fazer.com, +46727310800